• İlkokul-Ortaokul: 0222 310 00 80
  • Lise: 0222 310 00 81-82
  • ozelcagdaskoleji@gmail.com

ÖZEL ÇAĞDAŞ OKULLARI

Ölçme Ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları

Özel Çağdaş Ortaokulu Ölçme ve Değerlendirme Birimi, öğretme ve öğrenme sürecinin sonucunda öğrencide oluşması beklenen davranışların gerçekleşip gerçekleşmediğini saptama amacına hizmet eder. Ölçme-değerlendirmeyi eğitimin bir unsuru olarak görür. Öğrencinin akademik başarısı için alınacak önlemleri, yapılacakları planlayarak eğitimden üst seviyede verim almayı hedefler. Birimde işlemler bilimsel ve objektif olarak yapılır. Sadece bilginin ölçülmesine değil; öğrencilerin anlama, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde edindikleri beceri ve davranışların da ölçülmesine ağırlık verilir.

Öğrencilerin neleri, ne kadar öğrendiği belirlenir ve sonuçlarına göre; öğrenme güçlüklerini, eksik ve hatalı yönlerini giderici önlemler alınır. Ölçme ve Değerlendirme Birimi eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. “Ne öğrendim, nerede eksik öğrenmem var, hedefime yaklaştım mı?'' sorularına cevap veren çalışmalar yapar.

Akademik Performansın İzlenmesi

Özel Çağdaş Ortaokulu olarak her sınıf düzeyimiz için belirli aralıklarla izleme-değerlendirme sınavları yapılır. Öğrencilerimize uygulanan sınavlar; soru sayısı, niteliği, kazanımları, değerlendirilmesi ve puanlama açısından Liselere Giriş Sistemi'ne (LGS) uygun sınavlar olarak gerçekleştirilir.

Öğrencilerin bireysel gelişimleri performans grafikleriyle izlenir. Kazanım eksiklikleri tespit edilir. Ayrıca sınıfların akademik performans gelişimleri düzenli aralıklarla hesaplanıp raporlanır.

Ölçme ve değerlendirme işlemleri sonunda elde edilen ölçümlere bakılarak;

İşlenilen derslerdeki kazanım eksikleri,

Dönem içinde öğrencinin ulaştığı öğrenme düzeyi,

Öğretim hizmetinin etkililiği,

Sınav sonuçlarına göre sınıf içi ve sınıflararası karşılaştırmalar,

Bireysel öğrenme eksikleri ve sınıf geneline ait öğrenme eksiklerinin belirlenmesi gibi pek çok konuda önemli kararlar verilir.

Çalışma Şeklimiz

Özel Çağdaş Ortaokullarında öğrencilerin Lise Geçiş Sınavı’nda başarılı olmaları amacıyla planlanan özel çalışma programları hazırlanır ve geliştirilerek uygulanır. Çalışmalar sınav sonuçlarında eksik olduğu gözlenen kazanımların tamamlanması için konu anlatımları ve anlatılan konuların sonuçlarını görmek için test uygulamaları şeklinde yapılandırılır.

Yapılan çalışmalar:

Hafta içi öğretmen ve ilgili öğrencilerin uygun oldukları saatlerde ihtiyaca yönelik olarak kazanım temelli olarak yapılandırılmış sınıflar çerçevesinde yapılır.

Eksiklerin tamamlanması ve pekiştirilmesi için hafta sonu kursları açılır. Süreç, ihtiyaç tamamlana kadar sürdürülür.

İhtiyaç görüldüğünde hafta içi bireysel olarak ya da küçük gruplar şeklinde öğrencilere konu anlatılır.

Öğrencinin eksiğini tamamlamaya yönelik bireysel ödevler ilgili dersin öğretmeni tarafından verilir ve takip edilir.

Rehberlik birimi tarafından soru takip formları uygulanır ve yapılan çalışmalar hakkında velilerimize dönüt verilir.

Ortaokul Ölçme ve Değerlendirme Birimi olarak yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonucunda genel ve bireysel başarıyı tanılama, pekiştirme ve yükseltme amacıyla gerek görülen konularda tekrar yöntemiyle eksiklikleri giderme yoluna gider, öğrencilerimizin ilgili kazanımlarının tamamlandığına emin olana kadar çalışmalarımızı kesintisiz biçimde sürdürürüz.

ÖLÇÜYORUZ

DEĞERLENDİRİYORUZ

YÖNLENDİRİYORUZ

TAMAMLIYORUZ